کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق
کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق

آیا کاشت مو دردناک است؟

ناگفته نماند که بیماران می خواهند در طول هر عمل پزشکی یا جراحی از درد جلوگیری کنند. به خصوص اگر این روش انتخابی یا زیبایی باشد. بنابراین، منطقی است که بیماران اغلب در مورد درد و جراحی کاشت مو سوال می کنند. به طور خاص، آنها می خواهند بدانند که آیا کاشت مو یک روش دردناک است یا در حین جراحی احساس درد می کنند؟

آیا کاشت مو دردناک است؟ 

خوشبختانه، پاسخ این است: نه، کاشت مو یک روش دردناک نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که مطلقاً هیچ ناراحتی وجود ندارد. حتی کم تهاجمی ترین یا خوش خیم ترین روش های پزشکی نیز درجاتی از ناراحتی را به همراه دارند و کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه "درد" مختصر و موقتی است. اکثر بیماران تقریباً هیچ دردی را گزارش نمی کنند و کاشت مو را یک تجربه بسیار آسان و تا حدودی خوشایند توصیف می کنند. اگرچه ممکن است این یک تجربه "آسان" باشد، اما بیماران هنوز باید بدانند که چه چیزی مستلزم این است و چه نوع ناراحتی ممکن است قبل، حین و بعد از جراحی احساس کنند.

قبل از جراحی

تصویر تزریق جلو 1 - فلر و بلوکسام پزشکی

دکتر بلوکسام ناحیه اهدا کننده را بی حس می کند.

تنها ناراحتی واقعی که بیمار در حین کاشت مو احساس می کند، داروهای بی حس کننده است. زمانی که پوست سر آماده و بی حس شد، بیمار در طول روز هیچ احساسی ندارد. فرآیند بی حس کردن پوست سر در دو بخش انجام می شود: بی حسی در ناحیه اهدا کننده که از آن گرافت ها را می گیریم. و بی حسی در ناحیه گیرنده که در آن گرافت های جدید را کاشت خواهیم کرد. بی حسی در ناحیه اهداکننده قبل از شروع عمل جراحی اتفاق می افتد. اولین کاری که پزشک صبح روز جراحی پس از مشخص شدن واضح طرح و تمیز کردن و تراشیدن پوست سر انجام می دهد، بی حس کردن ناحیه اهدا کننده است. با استفاده از یک بی حس کننده موضعی - همان نوع دارویی که دندانپزشک برای بی حس کردن قبل از پر کردن حفره استفاده می کند - پزشک مقادیر کمی از دارو را در کل منطقه تزریق می کند. تزریق ها سطحی، سریع و با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف انجام می شود. به همین دلیل، درد حداقل است. اکثر بیماران آن را معادل یک احساس خفیف «نیشگون گرفتن» می‌دانند که به‌سرعت به دنبال آن بی‌حسی در اثر شروع دارو ایجاد می‌شود. در حالی که حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد تا داروی بی‌حس‌کننده اثر کامل داشته باشد، اکثر بیماران در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه احساس بی‌حسی می‌کنند. پس از این، هیچ چیز دیگری در منطقه اهدا کننده احساس نمی شود. پزشک می تواند بافت را استخراج کند - یا از طریقتکنیک FUT/Strip یا FUE – بدون اینکه بیمار چیزی احساس کند. داروی بی‌حس‌کننده معمولاً 3 ساعت طول می‌کشد و به‌طور دوره‌ای در طول روز قبل از از بین رفتن آن لمس می‌شود و بیماران ممکن است احساس ناراحتی کنند.

در حین جراحی 

همانطور که در بالا توضیح داده شد، بیماران پس از استفاده از داروهای بی‌حس کننده، در طول عمل جراحی هیچ احساسی ندارند. با این حال، کاشت مو، به صورت ساده، در دو بخش کامل می شود:

Front-Injection - Feller & Bloxham Medical

دکتر بلوکسام داروی بی‌حس‌کننده را به ناحیه گیرنده تزریق می‌کند.

برداشتن گرافت ها از اهداکننده و کاشت مجدد گرافت ها در نواحی گیرنده (مناطق طاسی و نازک شدن). درست مانند ناحیه اهداکننده، ناحیه گیرنده باید قبل از پزشک بی حس شودمی تواند برش هایی ایجاد کند و پیوندها را می توان دوباره در پوست سر قرار داد. این فرآیند مشابه بی حسی اهداکننده است. پزشک همان بی حسی موضعی را به ناحیه گیرنده تزریق می کند (یا به طور دقیق تر، مستقیماً در مقابل ناحیه گیرنده چندین میلی متر جلوتر از خط مو) و کل ناحیه در عرض چند دقیقه بی حس می شود. پس از شروع بی حسی، پزشک و تکنسین ها می توانند بدون اینکه بیمار چیزی احساس کند در آن ناحیه کار کنند. بی حسی در ناحیه گیرنده آخرین چیزی است که بیمار در طول روز احساس می کند. پس از این، کل پوست سر - از قسمت جلویی تا اهدا کننده در پشت - کاملاً بی حس می شود. اکنون می توان کل جراحی را بدون هیچ گونه ناراحتی کامل کرد. در حالی که بیمار ممکن است بخواهد خود را دوباره تنظیم کند و برای کشش و راه رفتن در اطراف خود استراحت کند تا از ناراحتی ناشی از نشستن طولانی مدت جلوگیری کند، هیچ درد فیزیکی ناشی از خود جراحی وجود نخواهد داشت. اگر بیمار شروع به احساس درد کند، به کارکنان اطلاع می دهد و پزشک داروهای بی حس کننده بیشتری را تزریق می کند.

بعد از جراحی

بنابراین می دانیم که بیماران پس از انجام بیهوشی در حین جراحی هیچ دردی نخواهند داشت، اما پس از جراحی چطور؟ پس از از بین رفتن داروهای بی حس کننده چه اتفاقی می افتد؟ خوشبختانه، بیماران پس از جراحی نیز ناراحتی بسیار کمی یا بدون درد را گزارش می کنند. پزشک پس از پایان عمل، داروی بی حس کننده را مجدداً تجویز می کند. این بدان معنی است که بیمار تقریباً 3 ساعت قبل از از بین رفتن بی حسی دارد و ممکن است هر نوع ناراحتی احتمالی رخ دهد. بیمار اکنون 3 ساعت فرصت دارد تا به محل اقامت خود برگردد، آرام شود و مهمتر از همه، داروهای مسکن بعد از عمل را شروع کند. اگر بیمار داروهای خوراکی را طبق دستورالعمل مصرف کند و قبل از از بین رفتن بی حسی مقداری داروی ضد درد در سیستم خود ایجاد کند، باید به خوبی تغییر کند و احساس ناراحتی نکند. سپس داروهای ضد درد را چندین بار دیگر طبق دستور شب جراحی مصرف می‌کنند و بدون درد به رختخواب می‌روند. تا صبح روز بعد، تمام پتانسیل درد باید از بین برود. اکثریت قریب به اتفاق بیماران گزارش می دهند که روز بعد از جراحی احساس درد نمی کنند و به هیچ نوع دارویی نیاز ندارند. اگر هر گونه ناراحتی خفیفی را تجربه کردند، باید از چند قرص ضد درد باقی مانده استفاده کنند یا می توانند تیلنول (استامینوفن) مصرف کنند. با این حال، این فقط برای حداقل ناراحتی است و اکثر بیماران حتی به این نیاز ندارند. آنها باید چند قرص درد باقی مانده برای استفاده داشته باشند یا می توانند تیلنول (استامینوفن) مصرف کنند. با این حال، این فقط برای حداقل ناراحتی است و اکثر بیماران حتی به این نیاز ندارند. آنها باید چند قرص درد باقی مانده برای استفاده داشته باشند یا می توانند تیلنول (استامینوفن) مصرف کنند. با این حال، این فقط برای حداقل ناراحتی است و اکثر بیماران حتی به این نیاز ندارند.

بنابراین، آیا کاشت مو دردناک است؟ به لطف بی حسی موضعی و داروهای مسکن پس از عمل، نه، کاشت مو دردناک نیست. در حالی که هیچ جراحی نمی‌تواند کاملاً بدون درد باشد و ممکن است سطح کوتاهی و موقتی از ناراحتی وجود داشته باشد، کاشت مو معمولاً برای اکثر مبتلایان به ریزش مو یک تجربه خوشایند و آسان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.