کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق
کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق

دلایل ریزش مو در آقایان

روش‌های درمان کم‌پشتی مو در آقایان

بطورکلی برای درمان ریزش مو و کم‌پشتی مو در آقایان دو نوع روش پیشنهاد می‌شود. یک روش، روش‌های خانگی درمان کم‌پشتی مو در مردان است. این روش مبتنی بر استفاده از دارو و مواد تقویتی برای تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو و تاحدودی درمان کم‌پشتی است و در تعداد کمی از افراد جواب می‌دهد و بیشتر برای پیشگیری از کم‌پشتی مو است. اما وقتی فرد به کم‌پشتی و یا طاسی مبتلا شد باید به سراغ روش‌های درمانی جدی‌تر یا در واقع روش‌های سریع و دائمی رفع کم‌پشتی مو رود. در ادامه به بررسی این دو نوع روش درمانی خواهیم پرداخت.

درمان قطعی کم‌پشتی مو در آقایان

روش‌های خانگی درمان کم‌پشتی مو در مردان

روش‌های خانگی درمان کم‌پشتی مو مردان، روش‌ایی مبتنی بر استفاده از استفاده از داروها و مواد مغذی و استفاده از انواع ویتامین‌ها و رعایت یکسری دستورالعمل‌ها است. این روش بیشتر برای پیشگیری و درمان ریزش‌ موهای خفیف و موقتی کاربرد دارد. در زیر به برحی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

· استفاده از داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید. این داروها تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارند.

· عدم استعمال دخانیات

· ماساژ پوست سر

· رژیم غذایی متعادل: شما باید در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، چربی‌های اشباع نشده و پروتئین‌های بدون چربی را قرار دهید و مصرف شیرینی‌جات را محدود کنید.

سعی کنید غذاهای غنی از آهن، از جمله گوشت گاو بدون چربی، لوبیا، سبزیجات برگ سبز، غلات غنی شده با آهن و تخم مرغ و غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ماهی تن، تخم کتان ، زرده تخم مرغ، دانه های کنف و گردو را در رژیم غذایی خود جای دهید.

· چکاپ بگیرید: هر یکسال یکبار نیاز است از سلامتی بدن خود مطمعن شوید. بعلاوه بیماری‌هایی مانند دیابت، لوپ.ی، آلوپسی، تیروئید، کمبود آهن و... باعث ریزش مو می‌شوند. ما اگر دلیل این ریزش مو را پیدا کنیم می‌توانیم با مصرف دارو آن را کنترل کنیم.

· کاهش استرس: می‌توانید با انجام نرمش‌های روزانه، یوگا، گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن و خواب کافی به کاهش استرس روزانه خود کمک کنید.

· استفاده از مواد غذایی و مغذی مانند عسل، آواکادو، آلوئه‌ورا، چای سبز، اسفناج، خرما، روغن نارگیل، روغن بادام، انواع مغزها و...


url