کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق
کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق

آیا ریزش مو در ۲۵ سالگی طبیعی است؟

ریزش مو می تواند یک تجربه استرس زا و دشوار باشد، به خصوص زمانی که برای اولین بار در اوایل زندگی متوجه آن می شوید. 


اگرچه ما معمولاً ریزش مو را با میانسالی مرتبط می‌دانیم، اما شروع ریزش مو قبل از 25 سالگی بسیار رایج است. 


در واقع، تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 16 درصد از مردان بین 18 تا 29 سال تحت تأثیر ریزش موی متوسط ​​تا گسترده قرار دارند.


اگر زیر 25 سال سن دارید و قبلاً متوجه ریزش مو شده اید، مهم است که وحشت نکنید. ریزش مو قابل درمان و پیشگیری است. 


با این حال، مهم است که هرچه سریعتر برای جلوگیری از بدتر شدن ریزش مو اقدام کنید.


در زیر توضیح داده‌ایم که چگونه و چرا ریزش مو در مردان زیر 25 سال اتفاق می‌افتد. فهرست ما طاسی با الگوی مردانه و پنج علت بسیار کمتر شایع ریزش مو ، از جمله برخی شرایط پزشکی و علل مرتبط با سبک زندگی را پوشش می‌دهد.


برای اینکه به شما کمک کنیم موهای خود را تا 30، 40 سالگی و بعد از آن حفظ کنید، همچنین توضیح داده ایم که برای درمان، پیشگیری و حتی معکوس کردن ریزش مو چه کاری می توانید انجام دهید.  


از موهای خود مراقبت کنید

بهترین کلینیک کاشت مو زنان در تهران

 علت ریزش مو در زنان چیست؟

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد، اما بیشتر اوقات، آلوپسی آندروژنیک علت آن است. و در حالی که به عنوان یک بیماری عمدتاً مردانه دیده می شود (به دلیلی به آن طاسی الگوی مردانه گفته می شود)، در زنان نیز رایج است.


جدای از این علت،  ریزش مو در زنان می تواند ناشی از  آلوپسی کششی  یا به دلیل سلامتی و شرایط پوستی، انتخاب شیوه زندگی و حوادث آسیب زا باشد.

ریزش مو با الگوی زنانه

ریزش موی الگوی زنانه باعث نازک شدن موها می شود ، علامتی که کاملاً متفاوت از پیشرفت طاسی کلاسیک است که ریزش مو در مردان خود را نشان می دهد.


اگرچه برخی از موارد ریزش موی زنان موقتی است و بدون درمان از بین می رود، اما شرایط دائمی تر نیاز به درمان از طریق جراحی کاشت مو دارند.


ترکیه مقصدی معروف برای زنانی است که به دنبال کاشت مو برای زنان هستند. با وجود مراکز تخصصی جراحی مانند کلینیک Cosmedica و نرخ بهبودی سریع در میان بیماران، تعجب آور نیست که متوجه روند کاشت مو در ترکیه شوید.


تکنیک های عمل کاشت مو

به طور کلی، درمان های کاشت مو یک جراحی نوآورانه ترمیم مو است که بر استخراج و پیوند فولیکول های مو برای دستیابی به رشد پایدار مو تمرکز دارد .


زنانی که دچار ریزش مو می‌شوند می‌توانند از روش‌های کاشت مو FUE یا DHI استفاده کنند . استفاده از تکنیک FUT نیز امکان پذیر است، اما این روش در Cosmedica انجام نمی شود.


استخراج واحد فولیکولی (FUE)

تکنیک استخراج واحد فولیکولی FUE برای اکثر بیماران ریزش مو کاملاً مناسب است. با این حال، شامل تراشیدن کامل نواحی آسیب دیده است.


گرافت های موی فردی ابتدا از محل های اهدا کننده مناسب سر استخراج می شود. سپس، جراحان میکروکانال ها را باز می کنند و گرافت ها را در ناحیه گیرنده قرار می دهند .


در حالی که زنان ممکن است برای اصلاح مردد باشند، کاشت مو FUE به دلیل  سرعت بهبودی سریع و کاهش اسکار آن بسیار محبوب است ، به این معنی که می‌توانید در کمترین زمان به سر کار خود بازگردید.


https://heliaclinic.com/

درد امپول بی حسی کاشت مو چگونه است؟

درد کاشت مو

مانند هر عمل دیگری، جراحی کاشت مو به جراح نیاز دارد تا برش های کوچکی روی پوست ایجاد کند. اعصاب درد در سرتاسر بدن و صورت وجود دارد، بنابراین زمانی که جراح برشی را در پوست ایجاد می کند، اگر این اعصاب متوقف نشود، می تواند باعث درد شود.

در پوست سر اعصاب زیادی وجود دارد، بنابراین این اعصاب باید بیهوش شوند (مسدود از کار کردن) تا زمانی که جراحان ما جراحی کاشت مو را انجام می دهند، بیمار هیچ دردی را احساس نکند. جراحان ما این کار را با استفاده از تکنیک های مختلف انجام می دهند:

  1. استفاده از تزریقات بی حس کننده موضعی
  2. دادن داروهای تسکین دهنده درد
  3. اطمینان از راحتی و آرامش هر بیمار (تا تحت استرس قرار نگیرند که می تواند درد را افزایش دهد)

تزریق بی حسی موضعی

تکنیک اصلی که جراح شما از آن استفاده خواهد کرد، تزریق بی حسی موضعی است. اینها تزریقات بسیار کوچکی در نواحی هستند که جراح شما موها را خارج می کند و موها را در آن کاشت می کند. تزریق با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف، تقریبا به اندازه عرض یک موی انسان انجام می شود!

با وجود اینکه سوزن بسیار کوچک است، جراحان ما تلاش بیشتری می کنند. آنها از دستگاهی روی پوست شما استفاده می کنند تا مغز شما را از دریافت سیگنال های درد منحرف کنند. این بدان معنی است که هر گونه درد ناشی از تزریق اولیه بی حس کننده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پس از اتمام این مرحله، کل پوست سر شما بی حس می شود و در طول عمل نباید دردی احساس کنید.

دادن داروهای تسکین دهنده درد

علاوه بر بی حسی موضعی، جراحان ما برخی از داروهای مسکن را نیز در اختیار شما قرار می دهند. اینها به کاهش هر گونه ناراحتی در طول عمل کمک می کنند و به آرامش بیشتر شما کمک می کنند!

اطمینان از راحتی و آرامش هر بیمار

استرس درک مغز شما از درد را افزایش می دهد. بنابراین خوب و آرام نگه داشتن هر بیمار یکی از اولویت های اصلی جراح است. کلینیک کاشت موی سفارشی ما برای آرامش هر بیمار طراحی شده است. ما از تکنیک های مختلفی استفاده می کنیم مانند:

  • رایحه درمانی
  • موسیقی
  • کنترل دما

این بدان معنی است که در حالی که تحت عمل جراحی قرار می گیرید، ممکن است آنقدر احساس راحتی کنید که به خواب بروید. اگر می‌خواهید درباره کاشت مو در اتاق‌های درمانی لندن اطلاعات بیشتری کسب کنید، ویدیوی زیر را تماشا کنید!


بیهوشی موضعی در مقابل بیهوشی عمومی

با بیهوشی عمومی، با استفاده از ترکیبی از داروهای پزشکی تحت نظارت یک تیم جراحی به خواب می روید. پزشکان از بیهوشی عمومی برای انواع جراحی های درگیرتر استفاده می کنند، زمانی که بیدار بودن یا هوشیاری در طول عمل برای بیماران بسیار شدید است.

در مقابل، متخصصان پزشکی از بی حسی موضعی برای کارهای کم تهاجمی از جمله جراحی ترمیم مو استفاده می کنند. بی حسی موضعی، همانطور که از نامش پیداست، در حالی که شما کاملا بیدار و راحت هستید، قسمت های خاصی از بدن را هدف قرار می دهد.

در این حالت، جراحان کاشت مو قسمت هایی از پوست سر شما را که روی آن کار می شود بی حس می کنند. بی حسی موضعی به ندرت منجر به عوارض می شود و شما در طول عمل بیدار خواهید ماند. بدون استفاده از بیهوشی عمومی، بهبود کاشت مو زمان بسیار کمتری می برد. در مواردی که بیهوشی عمومی نیاز به بیمارستان یا مرکز پزشکی مشابه دارد، بی حسی موضعی آسان و مقرون به صرفه است. همچنین لازم نیست نگران حالت تهوع پس از جراحی یا هر یک از عوارض دیگر که معمولاً در اثر بیهوشی عمومی ایجاد می شود، باشید.

درد بعد از کاشت مو چند روز طول میکشد

بعد از جراحی چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

مقدار خفیف تا متوسط ​​درد و ناراحتی همراه با جراحی وجود خواهد داشت. این باید به راحتی با داروهای خوراکی کنترل شود. تیلنول با کدئین (یا معادل آن در صورت وجود حساسیت به کدئین) معمولاً همیشه برای کنترل درد کافی است.

ناراحتی و درد باید در عرض 48 تا 72 ساعت پس از جراحی کاهش یابد. افزایش قابل توجه درد پس از این دوره باید شما را وادار کند که با مطب تماس بگیرید.

به طور کلی بیشتر ناراحتی هایی که احساس خواهید کرد از سفتی پوست سر شما ناشی می شود. سفتی هم در ناحیه پیوند و هم در ناحیه ای که گرافت های اهدایی گرفته شده است وجود خواهد داشت. این سفتی به تدریج طی چند هفته بهبود می یابد.

یک پانسمان فشاری پنبه ای حجیم به مدت 2 تا 3 روز پس از جراحی پوست سر شما را می پوشاند. دکتر Ducic به شما خواهد گفت که آیا ممکن است پانسمان در خانه برداشته شود یا اینکه آیا به مطب ما مراجعه کنید.

انتظار می رود در 2 تا 3 روز اول پس از جراحی، مقداری تراوش از نواحی پیوند وجود داشته باشد.

کاشت فولیکول های مو (پلاگ ها) معمولاً باعث می شود که ساقه های مو در شاخه های پیوندی در چند هفته اول پس از جراحی ریخته شوند. نگران نباشید رشد مجدد ساقه های مو از شاخه های کاشته شده معمولاً 3 یا 4 ماه پس از جراحی اتفاق می افتد.

برای به دست آوردن بهترین و طبیعی ترین نتایج به طور کلی به چندین جلسه پیوند نیاز است. پیش‌بینی تعداد دقیق جلسات گاهی دشوار است، زیرا بسته به پاسخ (از نظر رشد مو) که در هر جلسه دارید، متفاوت است. کل فرآیند ممکن است 1 جلسه (برای نواحی کوچک نگران کننده) یا جلسات متعدد در طی چندین سال (برای مناطق بزرگ طاسی) طول بکشد. این جلسات به طور بهینه در فواصل 3 تا 4 ماهه انجام می شود تا به شاخه های تازه پیوند شده فرصتی برای رشد کامل بدهد. شایان ذکر است که نتایج هر جلسه بعدی ممکن است در ابتدا کمتر قابل توجه باشد، زیرا شاخه های جدید با رشد مو از شاخه های قبلی پنهان می شوند. با این حال، از آنجایی که شاخه هایی که اخیراً پیوند شده اند به طول قابل توجهی می رسند (ممکن است 6 تا 9 ماه طول بکشد)،

باید توجه داشته باشید که محدودیت مشخصی در مورد میزان کاشت مو وجود دارد. اگرچه دکتر دوچیک تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است مناطق طاسی را پوشش دهد، فقط تعداد محدودی از شاخه‌ها وجود دارد که او می‌تواند از پشت (و گاهی اوقات کناره‌های) پوست سر شما برداشت کند. بنابراین، ممکن است از شما خواسته شود که در مورد اینکه کدام مناطق طاس برای شما اولویت دارند، تصمیم بگیرید. گاهی اوقات، ممکن است روش‌های دیگری مانند کاهش پوست سر به منظور کاهش سطح کل طاسی توصیه شود.

پس از جراحی، دکتر دوسیچ ممکن است محلول موضعی ماینوکسیدیل را برای شما تجویز کند. استفاده از محلول موضعی به تنهایی (بدون کاشت مو) اغلب منجر به رشد ضعیف موی "فازی" در مناطق محدود می شود. با این حال، هنگامی که از آن همراه با کاشت مو استفاده می شود، رشد "فازی" ناشی از ماینوکسیدیل، باعث ضخیم شدن بیشتر موهای کاشته شده طبیعی می شود. حتی اگر قبلاً پاسخ ضعیفی به ماینوکسیدیل داشته‌اید، اگر بعد از کاشت مو استفاده شود، ممکن است مفید باشد.

در 10 تا 14 روز اول پس از جراحی، پوسته ها یا دلمه های کوچکی روی هر یک از شاخه های پیوندی وجود خواهد داشت. اینها نباید مزاحم شوند (قبل از اینکه خود به خود بیفتند، آنها را انتخاب نکنید یا سعی نکنید آنها را از جای خود خارج کنید). در نتیجه وجود این دلمه های کوچک، ناحیه پیوند اغلب برای ناظر آشکار خواهد بود (به مدت 10 تا 14 روز). با این حال، این ناحیه ممکن است به راحتی با هر یک از انواع کلاه، بند، روسری و غیره پوشانده شود. همچنین، بلندتر ماندن موهای اطراف نواحی طاس، ممکن است به آن اجازه دهد تا پوسته ها را در طول مرحله بهبودی بپوشاند.

مقداری بی حسی در ناحیه اطراف محل های اهدا کننده و گیرنده پلاگین قابل انتظار است. این تغییر در حس تقریباً همیشه موقتی است و به تدریج طی چند هفته برطرف می شود (به طور غیرمعمول ممکن است چند ماه طول بکشد تا برطرف شود).

تنها موهایی که با هر جلسه کاشت کوتاه می‌شوند، ساقه‌های موی شاخه‌های در حال انتقال هستند. موهایی که در نواحی گیرنده رشد می کنند (جایی که قبلاً شاخه ها کاشته شده بودند) بدون مزاحمت باقی می مانند.

تا چند روز پس از جراحی می توان مقداری تورم خفیف پیشانی و پوست سر را انتظار داشت. کبودی معمولاً مشکل مهمی نیست، اما اگر اتفاق بیفتد، نباید باعث نگرانی شما شود. به سرعت حل خواهد شد.

بسیار مهم است که قبل از موعد به دکتر دوسیک بگویید که آیا تا به حال از آکوتان استفاده کرده اید، از پرتودرمانی سر یا گردن، استروئیدها یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کرده اید.

بیماران سرکوب شده سیستم ایمنی (اچ‌آی‌وی مثبت، شیمی‌درمانی، ایدز و غیره) و بیماران مبتلا به اختلالات خودایمنی خاص ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند، زیرا خطر بهبودی ضعیف و عفونت منجر به زخم‌های دائمی و نتایج زیبایی‌شناختی ضعیف ممکن است بسیار بیشتر باشد. لازم است در صورت داشتن هر یک از این شرایط قبل از جراحی به دکتر دوچیچ اطلاع دهید.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، سریعاً با دفتر تماس بگیرید:

  • ایجاد ارتفاع بیش از 100.0 درجه.
  • خونریزی یا ترشح غیر معمول از برش پوست سر.
  • افزایش پیشرونده قابل توجه درد که با مصرف داروهای تجویز شده به راحتی تسکین نمی یابد.
  • پانسمان در عرض 24 ساعت پس از جراحی به شدت جابجا شده یا به طور سهوی برداشته می شود.

اگر هر یک از موارد فوق بعد از ساعات اداری عادی رخ داد، از تماس با ما دریغ نکنید. به هر دلیلی، اگر متوجه یکی از تغییرات فوق شدید و نمی توانید در دفتر ما یا از طریق پاسخگویی با ما تماس بگیرید، خود را برای ارزیابی به اورژانس معرفی کنید.

https://www.drducic.com/post-op-instructions/after-hair-transplants/

https://heliaclinic.com/

پشیمانی از تزریق چربی

 انتقال چربی از طریق جراحی، جراحی زیبایی برای انتقال چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر است. همچنین به عنوان "پیوند چربی" یا "لیپومدلینگ" شناخته می شود.

 

هدف این است که چربی های ناخواسته را از ناحیه ای از بدن مانند شکم یا ران ها برداشته و از آن برای صاف کردن یا افزایش اندازه ناحیه دیگری مانند سینه ها یا پایین بدن استفاده کنید. انتقال چربی از طریق جراحی که شامل قسمت پایین بدن می شود، اغلب به عنوان لیفت باسن برزیلی (BBL) شناخته می شود.

 

انتقال چربی از طریق جراحی یک تصمیم بزرگ است. ممکن است گران باشد، نتایج را نمی توان تضمین کرد و خطراتی وجود دارد.

 

ایده خوبی است که قبل از شروع، گزینه های دیگر برای کاهش چربی مانند برنامه کاهش وزن غیر جراحی NHS را بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید بخوانید آیا جراحی زیبایی برای من مناسب است؟

 

قیمت آن چند است؟

در بریتانیا، بسته به روشی که انجام می‌دهید و اندازه ناحیه تحت درمان، انتقال چربی با جراحی معمولاً بین 2000 تا 8000 پوند هزینه دارد.

 

ممکن است هزینه های اضافی برای مشاوره، مراقبت های بعدی و هر جلسه درمانی دیگری که نیاز دارید وجود داشته باشد.

 

کجا برم؟

اگر در انگلستان جستجو می کنید،  وب سایت کمیسیون کیفیت مراقبت (CQC) را برای مراکز درمانی که می توانند انتقال چربی از طریق جراحی انجام دهند، بررسی کنید.

 

تمام کلینیک‌ها و بیمارستان‌های مستقلی که جراحی زیبایی در انگلستان ارائه می‌کنند باید در CQC ثبت شوند که گزارش‌های بازرسی و رتبه‌بندی عملکرد را برای کمک به مردم در انتخاب مراقبت منتشر می‌کند.

 

همچنین باید در مورد جراحی که قرار است جراحی شما را انجام دهد تحقیق کنید. همه پزشکان باید حداقل در  شورای پزشکی عمومی (GMC) ثبت نام کنند . برای مشاهده آمادگی پزشک برای سابقه تمرین، ثبت نام را بررسی کنید.

 

همچنین ممکن است بخواهید بدانید:

 

جراح شما چه آموزش هایی در زمینه تکنیک های پیوند چربی دارد

اگر در متخصص GMC هستند برای جراحی پلاستیک ثبت نام کنند

چه تعداد عمل در جاهایی که عوارض داشته اند انجام داده اند

در صورت پیش آمدن همه چیز باید منتظر چه نوع پیگیری باشید

میزان رضایت بیماران خودشان

درباره انتخاب افرادی که عمل زیبایی شما را انجام می دهند بیشتر بخوانید .

 

اگر به فکر انجام جراحی زیبایی در خارج از کشور هستید، ممکن است همان استانداردهای ایمنی اعمال نشود.

 

در مورد جراحی زیبایی در خارج از کشور بیشتر بخوانید .

 

چه چیزی را شامل می شود؟

انتقال چربی از طریق جراحی می تواند تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود  .

 

شامل 3 مرحله اصلی است:

 

برداشتن چربی – بریدگی های کوچکی در پوست ایجاد می شود و از یک لوله نازک برای مکیدن مقدار کمی چربی استفاده می شود (مشابه لیپوساکشن ). سپس برش ها با بخیه بسته می شوند

تهیه چربی – از تجهیزات ویژه ای برای جداسازی چربی جمع آوری شده از خون و سایر مایعات استفاده می شود

تزریق چربی و روش های آن  – مقدار کمی چربی به ناحیه تحت درمان تزریق می شود. معمولاً نیازی به بخیه نیست

این روش معمولاً چند ساعت طول می کشد. ممکن است بتوانید به زودی پس از پایان عمل به خانه بروید، یا ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید.

 

اگر ناحیه وسیعی در حال درمان است، ممکن است لازم باشد درمان شما در 2 جلسه یا بیشتر انجام شود.

 

در طول عمل نباید درد زیادی احساس کنید، اما ممکن است چند روز یا چند هفته پس از آن درد داشته باشید. در صورت نیاز به شما مسکن داده می شود.

 

بهبود

شما باید ترتیبی بدهید که بعد از عمل شخصی شما را به خانه برساند.

 

زمانی که بتوانید بدون هیچ گونه ناراحتی، رانندگی را دوباره شروع کنید.

 

مناطق تحت درمان احتمالاً برای چند هفته کاملاً کبود و متورم خواهند شد. ممکن است بخواهید چند هفته از کار خود مرخصی بگیرید.

 

ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا انتقال چربی به طور کامل عمل کند، زیرا ممکن است مقداری از چربی تزریق شده در چند ماه اول پس از عمل دوباره توسط بدن شما جذب شود.

 

عوارض جانبی قابل انتظار

معمولاً پس از انتقال چربی از طریق جراحی، موارد زیر وجود دارد:

 

کبودی و تورم قابل توجه

بی حسی موقت

زخم های کوچک - این زخم ها محو می شوند، اما به طور کامل ناپدید نمی شوند

از دست دادن مقداری چربی از ناحیه تزریق شده در چند ماه اول

چه چیزی می تواند اشتباه باشد

انتقال چربی از طریق جراحی عموماً یک روش بی خطر است، اما گاهی اوقات می تواند منجر به موارد زیر شود:

 

تجمع خون در زیر پوست (هماتوم)

مرگ بافت چربی (نکروز چربی)

انسداد رگ خونی ناشی از یک تکه چربی (آمبولی چربی)

نشت هوا به فضای بین ریه ها و دیواره قفسه سینه (پنوموتوراکس)

اسکارهای ضخیم و آشکار - گاهی اوقات به عنوان اسکارهای هیپرتروفیک شناخته می شوند

هر عملیاتی همچنین خطر کمی دارد:

 

خون ریزی بیش از حد

ایجاد لخته خون در ورید

عفونت

یک واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی

جراح باید توضیح دهد که این خطرات و عوارض چقدر محتمل هستند و چگونه درمان می شوند.

 

گاهی اوقات، عمل دیگری مورد نیاز است. به عنوان مثال، در یک انتقال چربی جراحی که شامل قسمت پایین (BBL) می‌شود، ممکن است به جراحی بیشتری نیاز باشد، یا به این دلیل که 50 درصد چربی تزریق شده زنده نمی‌ماند، یا نمی‌توان حجم مورد نظر را در یک عمل به دست آورد.

 

نگرانی ها و خطرات ایمنی برای لیفت باسن برزیلی

به دنبال عوارض عمل لیفت باسن برزیلی (BBL) تعدادی مرگ و میر وجود داشته است.

 

خطر مرگ برای جراحی BBL حداقل 10 برابر بیشتر از بسیاری از عمل های زیبایی دیگر است و بالاترین میزان مرگ و میر را در بین تمام عمل های زیبایی دارد.

 

نگرانی اصلی این است که چربی تزریق شده می تواند باعث انسداد یک رگ خونی در ریه ها (آمبولی ریه) شود که می تواند کشنده باشد.

 

علاوه بر خطرات مشابه با سایر عملیات انتقال چربی، خطرات اضافی BBL عبارتند از:

 

عفونت جدی پوست (سلولیت)

اسکارهای توده ای (بدشکلی کانتور)

آخرین شواهد حاکی از آن است که چربی باید فقط به بافت زیر پوست (زیر جلدی) تزریق شود و هرگز مستقیماً به ماهیچه پایینی تزریق نشود.

 

اما انجمن جراحان پلاستیک زیبایی بریتانیا (BAAPS) به اعضای خود توصیه کرده است که تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد تکنیک‌های ایمن‌تر تزریق چربی به پایین‌تر به دست نیامده، جراحی لیفت باسن برزیلی را انجام ندهند.

 

در صورت بروز مشکل در جراحی چه باید کرد؟

گاهی اوقات جراحی زیبایی ممکن است اشتباه انجام شود و نتایج آن چیزی که انتظار داشتید نباشد.

 

اگر در طول دوران نقاهت متوجه مشکلی شدید، مانند علائم عفونت احتمالی (افزایش تورم، قرمزی یا درد)، به جراح مراجعه کنید.

 

اگر از نتایج راضی نیستید یا فکر می کنید که این روش به درستی انجام نشده است، باید موضوع را از طریق بیمارستان یا کلینیکی که در آن تحت درمان قرار گرفته اید با جراح خود در میان بگذارید.