بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

از دست رفتن ابروها، تاثیر منفی بر احساس رضایت افراد در مورد چهره خود می‌شود و حتی تهدیدی برای سلامت ذهنی برخی از افراد خواهد بود. در واقع اگر هر کدام از اجزای صورت آسیب ببینند، اعتماد به نفس ما کم شده و همین موضوع ما را منزوی خواهد کرد. کاشت ابرو طبیعی به عنوان یکی از موثر‌ترین عمل‌های زیبایی، می‌تواند این وضعیت را برای همیشه تغییر بدهد و ابرو‌هایی کاملاٌ زیبا و طبیعی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر فقط به نتایج نهایی این کار فکر کنید، همه مراحل پیوند را با اشتیاق زیاد و بدون خستگی سپری خواهید کرد. شما باید مراقبت‌های بعد از کاشت همانند تقویت ابروها پس از کاشت طبیعی ابرو را مد نظر قرار دهید تا نتایج دلخواه خود از این عمل زیبایی را به دست بیاورید.

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای آنتی بیوتیک

عفونت پس از کاشت ابرو می‌تواند یکی از عوامل مهم ریزش غیر عادی ابرو محسوب شود. به همین جهت مصرف آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و موضعی اهمیت زیادی در تقویت فولیکول‌های ابرو بعد از کاشت ایفا می‌کنند. سیپروفلوکساسین و آزیترومایسین دو داروی رایج تجویز شده توسط پزشکان برای جلوگیری از عفونت است. به افراد توصیه می‌شود که طبق نظر پزشک آنتی بیوتیک مصرف کنند و بدون اجازه پزشک دوز و نوع آنتی بیوتیک را تغییر ندهند. استفاده از اسنشیال اویل‌های ضدعفونی کننده مثل اسنشیال اویل اسطوخدوس می‌تواند باعث تقویت فولیکول و ضد عفونی محل کاشت شود.

داروهای ضد خارش

خارش شدید محل کاشت یکی از عوارض موقتی کاشت ابرو محسوب می‌شود. از آنجا که فولیکول‌های کاشته شده نازک و ضعیف هستند؛ فرد نباید محل کاشت را به صورت شدید لمس کند. به همین سبب پزشک متخصص داروهای ضد التهابی و ضد خارش مانند سیتریزین را تجویز می‌کند. استفاده از روغن‌های موضعی که حاوی ترکیب گل همیشه بهار باشد، می‌تواند به کاهش التهاب بعد از پیوند ابرو و تقویت فولیکول‌ها کمک کند. قرص گیاهی آناهیل می‌تواند برای رفع التهاب و کاهش خارش توسط پزشک تجویز شود.

داروهای ضد خارش

پلاسمای غنی از پلاکت

Prp یکی از روش‌های بسیار موثر برای تقویت فولیکول‌های ابرو محسوب می‌شود. این روش جزو روش‌های درمانی غیرتهاجمی است که در آن چند سی سی از خون فرد گرفته می‌شود و این خون توسط دستگاه سانتریفیوژ تغلیظ و فازهای آن جداسازی می‌شود. پلاکت جدا شده توسط دستگاه با سرنگ مخصوصی به ابروها تزریق می‌شود. تغذیه رسانی مستقیم به فولیکول‌ها و افزایش جریان خون در ابروها باعث پرپشت شدن ابروها و تسریع رشد ابروها می‌شود.

مزوتراپی

مزوتراپی همانند پلاسما درمانی یک روش درمانی موثر و غیرتهاجمی برای تقویت فولیکول‌های مو محسوب می‌شود. در این روش درمانی انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهان توسط سرنگ به ابروها تزریق می‌شود. بعد از تزریق این مواد، فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و رگ‌زایی در درم اتفاق می‌افتد. تغذیه رسانی به پیاز مو به صورت مستقیم باعث پرپشت شدن ابرو می‌شود. این روش می‌تواند بعد از شوک ریزشی که اتفاقی کاملاٌ طبیعی است به کار برده شود و فولیکول‌ها را بیش از پیش ضخیم کند.

نقش ویتامین در تقویت ابرو
  1. افزایش سرعت ترمیم زخم‌ها
  2. تقویت فولیکول
  3. افزایش ضخامت مو
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن
مصرف فولیک اسید و امگا ۳افزایش قدرت فولیکول‌های پیوند و کمک به رشد سریع‌تر ابروها
مصرف ماینوکسیدیل
  1. کمک به حفظ سلامت فولیکول‌ها
  2. افزایش سرعت و کیفیت رشد موها
مصرف فیناسترایدکمک به تثبیت فولیکول در محل پیوند و جلوگیری از ریزش آن

مطالب بیشتر: کاشت ابرو ارزان

کاشت ابرو یک فعالیت با ریسک بسیار پایین است که حتی نیازی به بستری شدن نخواهد بود. اگر این کار را در شرایط مطلوب و کنترل‌شده زیر نظر یک پزشک متخصص انجام بدهید، به هیچ‌وجه با اضطراب و نگرانی روبرو نخواهید شد. با این حال شما باید مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به عمل بیاورید، با وضعیت ابرو‌ها پس از کاشت به خوبی آشنا باشید و نکات مد نظر پزشک را نیز به خوبی رعایت کنید تا نهایتاٌ بهترین نتیجه را شاهد باشید. یکی از این نکات مهم، مصرف دارو‌های تقویتی بعد از کاشت طبیعی ابرو است. کاشت طبیعی ابرو عملی نیست که نیاز به استفاده از یک فهرست گسترده از دارو‌ها بعد از اتمام کار داشته باشد.

با این حال بیشتر افراد برای رسیدن به بهترین نتایج، قرار گرفتن در وضعیت مطلوب و همچنین تقویت ابرو‌های جدید خود، ترجیح می‌دهند دارو‌هایی را پس از انجام این فعالیت مصرف کنند. از یاد نبرید مصرف دارو‌های تقویتی پس از کاشت ابرو و یا هر نوع داروی دیگر، حتماٌ باید با مشورت و نظر پزشک متخصص باشد. مصرف خودسرانه دارو پس از پیوند ابرو، ممکن است عواقب بسیار ناخوشایندی برای شما به وجود بیاورد.