کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق
کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق

چند روز بعد از کاشت می توانیم موهای خود را به صورت طبیعی بشوریم

پس از کاشت مو موفقیت آمیز، مهم است که دستورالعمل های پزشک مجرب در مورد مراقبت های بعد را به دقت دنبال کنیدبرای رسیدن به موفقیت پایدار، موها باید بعد از کاشت مو طبق دستور جراح مو مراقبت شوند.

بعد از کاشت مو FUE چه اتفاقی برای پوست سر می افتد؟

بلافاصله پس از اتمام عمل، روند بهبودی آغاز می شود. موهای کاشته شده ریشه می گیرند . کانال های بخیه توسط ترشحات زخم و پوسته بسته می شوند. به دلیل افزایش تقسیم سلولی و تجزیه مایع در نواحی متورم، جراحات کم تهاجمی بدون ایجاد اسکار قابل مشاهده بهبود می یابند .


چه زمانی می توانم موهایم را بعد از کاشت مو بشورم؟

به خصوص مستقیماً پس از کاشت مو ، پوست سر حساسیت خاصی به لمس نشان می دهد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به ریشه مو، در سه روز اول پوست سر را نباید با آب لمس کرد یا خیس کرد . اولین مراقبت از مو تنها زمانی باید انجام شود که ریشه مو به اندازه کافی گیر کرده باشد. تنها در این صورت است که می توان با شستشوی مو از روند بهبودی حمایت کرد.


چگونه موهایم را بعد از کاشت مو بشورم؟

شستشوی بعد از عمل برای بهبود و بهداشت پوست سر مهم است. شستشو با لوسیون و شامپوی ارائه شده توسط کلینیک از روند بهبودی و رشد ریشه مو پشتیبانی می کند. برای جلوگیری از بزرگ شدن پوسته های زخم، می توان پوست سر را با دقت با آب معدنی ثابت و بدون میکروب اسپری کرد . آب باید بعد از آن تخلیه شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به فولیکول های مو، قسمت های پیوند شده را نباید در ابتدا با پارچه خشک کرد. حتی مالیدن می‌تواند فولیکول‌های حساس مو را از لنگر بیرون بیاورد.


از روز سوم، شامپوی مخصوص مخلوط شده با آب ولرم را می توان روی پوست سر اسپری کرد . نازل اسپری باید در فاصله 20 تا 30 سانتی متری از پوست سر باشد. شامپو را فقط باید در ناحیه گیرنده استفاده کرد. یک پماد مخصوص با دقت در پشت سر در ناحیه اهدا کننده مالیده می شود.


بعد از روز دهم می توانید شستن موهای خود را شروع کنید. ابتدا لوسیون مخصوص را بمالید . بگذارید به مدت 45 دقیقه بماند. بقایای لوسیون را به دقت با آب نسبتا گرم بشویید.




شامپوی مخصوص را در دستان خود با آب کف کنید و با احتیاط روی پوست سر بمالید . لازم نیست شامپو را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید. می توانید موهای خود را با دقت بشویید. شامپو را با جریان ملایم آب ولرم کاملاً بشویید. خشک کردن مو باید با احتیاط انجام شود و آن را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.

زمان مناسب برای شستن موها پس از کاشت مو

سوالی که همه مراجعه‌کنندگان با ما مطرح می‌کنند این است که زمان مناسب برای شستن موی پیوند شده کی فرا می‌رسد؟ در مود این مسئله نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد چون متخصص براساس نوع روش کاشت طبیعی مو، شرایط فرد حین و بعد از پیوند و بروز عوارض احتمالی، زمان شستن مو بعد از کاشت مو را تعیین خواهد کرد و این زمان بین ۴-۲ روز متغیر است.

حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین دکتر کاشت مو کرده‌اید اگر ما افتخار این را داشتیم که در نیل کلینیک پذیرا شما باشیم بسیار خرسند هستیم، اما اگر در مراکز دیگر این عمل زیبایی را انجام داده‌اید، امیدواریم بتوانیم اطلاعات ارزشمندی درباره شستشو بعد از کاشت مو در اختیار شما قرار دهیم؛ هر چند که ارائه اطلاعات کافی وظیفه پزشک شما است ولی ما در این مقاله به بررسی تمامی جوانب و اطلاعات شستن سر بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.https://nileclinic.com/blog/wash-your-head-after-hair-transplant/


بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد

 این یک نوع جراحی است که موهای شما را حرکت می دهد و باید ناحیه ای را با موهای نازک یا بدون موهای پر کنیدپزشکان از دهه 1950 این پیوندها را در ایالات متحده انجام داده اند، اما تکنیک ها در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است.

شما معمولا این روش را در مطب دکتر انجام می دهیدابتدا، جراح پوست سر شما را تمیز می کند و دارویی برای بی حس کردن پشت سر شما تزریق می کندپزشک شما یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می کند: جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE).

انتظارات و بهبودی

پس از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشدممکن است برای چند روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشیدجراح از شما می خواهد که حداقل یک یا دو روز روی پوست سرتان بانداژ بپوشیدآنها همچنین ممکن است یک آنتی بیوتیک یا یک داروی ضدالتهابی را برای شما تجویز کنند تا چند روز مصرف کنیداکثر افراد 2 تا 5 روز پس از عمل می توانند به سر کار بازگردند.

در عرض 2 تا 3 هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می ریزند، اما باید در عرض چند ماه متوجه رشد جدید شویداکثر افراد پس از 6 تا 9 ماه شاهد 60 درصد رشد موهای جدید خواهند بودبرخی از جراحان داروی رشد مو ماینوکسیدیل (Rogaine) را برای بهبود رشد مو پس از کاشت تجویز می کنند، اما مشخص نیست که چقدر خوب عمل می کند.

پس از کاشت مو چه باید کرد؟

شاید شما از جمله افرادی هستید که تمایل دارید طاسی سر را با پیوند مو درمان کنید. برای اینکه بتوانید نتیجه دلخواه را به دست بیاورید، علاوه بر انتخاب دکتر و کلینیک، کارهای بعد از کاشت طبیعی مو نیز بسیار اهمیت دارد. افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده‌اند و از موهای کم‌پشت و یا حتی طاسی سر رنج می‌برند و این موضوع بر جنبه‌های مختلف زندگی آن ها تاثیر گذاشته است. همین عامل سبب شده تا تصمیم به استفاده از بهترین روش کاشت مو برای رفع آن بگیرند.

پس از کاشت مو چه اتفاقی خواهد افتاد؟


قطعا دوران پس از ایمپلنت مو طبیعی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازه زمانی می‌باشد که تاثیر زیادی در بدست آوردن یک نتیجه خوب و همچنین حفظ این نتیجه دارد. به ویژه در چند روز ابتدایی پس از ترمیم مو، شخص باید توصیه‌های ذکر شده توسط پزشک متخصص و مراقبت ‌های پس از ترمیم مو را به طور کامل انجام دهد.

پس از انجام کاشت موی طبیعی ممکن است علائم و نشانه‌هایی بروز کند. البته برخی از این علائم تنها در برخی از افراد رخ می‌دهند و ممکن است در همه افراد یکسان نباشد:

 

۱-اتفاقات بعد از کاشت مو: از جمله اتفاقاتی که در کاشت مو رخ می‌دهد، تورم و برجستگی در ناحیه کاشت شده می‌باشد که برای ‌یک دوره ۲۴ یا ۴۸ ساعته باقی می‌ماند. در این مدت ناحیه پیوند شده دچار تورم خفیفی می‌شود که کاملا طبیعی بوده و نباید نگران آن بود. ۲- در کنار تورم به وجود آمده در ناحیه هدف، چند نوع علائم دیگر نیز وجود خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به التهاب و خارش و سردرد خفیف در ناحیه پیوند مو اشاره کرد که دوره این علائم نیز حداکثر تا ۴۸ ساعت می‌باشد و پس از آن رفع خواهند شد.

تمامی افرادی که می‌خواهند پیوند مو را انجام دهند باید با عوارض و اتفاقاتی که بعد از کاشت مو برای آن‌ها رخ می‌دهد آشنایی داشته باشند تا بی‌دلیل دچار نگرانی نشده و ناخواسته دست به اقداماتی که باعث آسیب به فولیکول‌های پیوندی می‌گردد، نزنند. پوسته پوسته شدن سر بعد از کاشت مو یکی از عارضه‌هایی است که بروز می‌کند و اغلب متقاضیان کاشت مو از این بابت ابراز نگرانی کرده و این تصور را دارند که پوست سر آن‌ها دچار آسیب یا حتی بیماری‌های قارچی شده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد علت پوسته شدن سر بعد از پیوند مو توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم.

https://maral-clinic.com/scaling-of-the-head-after-hair-transplantation/


چگونه می توانم جلوی طاس شدن را بگیرم؟

ریزش مو معمولاً جای نگرانی نیست، اما می تواند ناراحت کننده باشد. درمان ممکن است به برخی از انواع ریزش مو کمک کند.

الگوی طاسی مردانه و دلایل آن

الگوی طاسی مردانه که به با نام علمی و پزشکی آلوپسی آندروژنی نیز خوانده می شود، رایج ترین نوع ریزش مو در مردان به شمار می رود. شاید جالب باشد برای شما که بدانید تنها فرد دارای این مشکل نیستید و بیش از ۵۰ درصد از کل مردان بالای ۵۰ سال تا حدودی بسیار زیادی تحت تأثیر طاسی الگوی مردانه قرار می گیرند.
برخلاف تصور رایج و در واقع تصورات غلط عامیانه، عواملی مانند پوشیدن مدام کلاه یا استفاده از شامپوهای غیر ارگانیک و سایر محصولات مراقبت از مو دلیل شکل گیری الگوی ریزش موی مردانه نیست. یکی از دلایل اصلی و در واقع مهمترین علت آن، ژنتیک و داشتن سابقه خانوادگی در طاسی است.

الگوی طاسی مردانه و دلایل آن

علل ریزش مو

ریزش مو طبیعی است. ما می توانیم بین 50 تا 100 تار مو در روز از دست بدهیم، اغلب بدون اینکه متوجه شویم.


ریزش مو معمولاً جای نگرانی نیست، اما گاهی اوقات می تواند نشانه ای از یک وضعیت پزشکی باشد.


برخی از انواع ریزش مو مانند طاسی مردانه و زنانه دائمی هستند. این نوع ریزش مو معمولا در خانواده اتفاق می افتد.


سایر انواع ریزش مو ممکن است موقتی باشد. آنها می توانند ناشی از:


یک بیماری

فشار

درمان سرطان

کاهش وزن

درمان ریزش مو

بیشتر ریزش مو نیازی به درمان ندارد و یکی از موارد زیر است:


موقت است و دوباره رشد خواهد کرد

بخش طبیعی پیری

ریزش موی ناشی از یک وضعیت پزشکی معمولاً پس از بهبودی متوقف می شود یا دوباره رشد می کند.


اگر ریزش مو باعث ناراحتی شما می شود، می توانید چیزهایی را امتحان کنید. اما اکثر درمان ها در NHS در دسترس نیستند، بنابراین باید هزینه آنها را بپردازید.


هیچ درمانی 100% موثر نیست.


فیناستراید و ماینوکسیدیل

فیناستراید و ماینوکسیدیل درمان های اصلی طاسی با الگوی مردانه هستند.


ماینوکسیدیل همچنین می تواند برای درمان طاسی الگوی زنانه استفاده شود. زنان نباید از فیناستراید استفاده کنند.


این درمان ها:


برای همه کار نمی کند

فقط تا زمانی که از آنها استفاده می شود کار می کنند

در NHS موجود نیستند

می تواند گران باشد

کلاه گیس

برخی از کلاه گیس ها در NHS در دسترس هستند، اما ممکن است مجبور به پرداخت هزینه باشید، مگر اینکه واجد شرایط کمک مالی باشید.


کلاه گیس مصنوعی:


6 تا 9 ماه طول بکشد

مراقبت از کلاه گیس های موی واقعی آسان تر است

می تواند خارش و گرم باشد

قیمت کمتر از کلاه گیس های مو واقعی

کلاه گیس های مو واقعی:


3 تا 4 سال طول بکشد

مراقبت از کلاه گیس مصنوعی سخت تر است

طبیعی تر از کلاه گیس های مصنوعی به نظر می رسند

قیمت بیشتر از کلاه گیس مصنوعی

چگونه طاسی سر را بپوشانیم

 لکه های طاسی تا حدودی بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی هستند. با توجه به سال های کافی، هر فردی نازک شدن مو را در طرفین و تاج سر خود تجربه خواهد کرد. 

اما فقط به این دلیل که ممکن است در سن 90 سالگی اتفاقی بیفتد، به این معنی نیست که باید از 30 سالگی شروع به پذیرش آن کنید. 


مردان پیر و جوان از ریزش مو متنفرند و برای بسیاری این نقطه طاس یادآوری ناامیدکننده مرگ و میر است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، همیشه آن اعتماد به نفسی را که می خواهیم وقتی در آینه نگاه می کنیم احساس کنیم، ارائه نمی دهد. 

بنابراین در مورد لکه های طاسی چه باید کرد؟ خوب باور کنید یا نه، در واقع چندین راه حل برای پوشاندن ( کانسیلر ریزش مو )، ماسک کردن، یا پنهان کردن یک نقطه طاس وجود دارد - در برخی موارد، در واقع امکان رشد مجدد موها قبل از از بین رفتن همه چیز وجود دارد. 

چرا شما یک نقطه طاس دارید

لکه‌های طاسی معمولاً در اثر آلوپسی آندروژنیک ایجاد می‌شوند که هم شایع‌ترین نوع ریزش مو برای مردان است و هم علت نازک شدن و طاسی تاج‌ها و همچنین عقب‌رفتن خطوط مو. 

آلوپسی آندروژنیک یک بیماری پیچیده است، اما ساده ترین راه برای توضیح آن این است که عدم تعادل هورمون DHT باعث می شود تا رشد فولیکول های مو متوقف شود.


مردان از اوایل دهه 20 خود علائم را نشان می دهند، اما ممکن است خیلی دیرتر نیز ظاهر شوند.

سایر انواع ریزش مو کمتر رایج هستند و می توانند ناشی از استرس فیزیکی یا روحی بیش از حد بر بدن، یا آسیب فیزیکی به مو، یا بیماری های خود ایمنی مانند آلوپسی آره آتا باشند.

در بسیاری از موارد می توان این شرایط را متوقف کرد و حتی معکوس کرد، اگرچه هرگز نمی توان آنها را درمان کرد. بنابراین، درمان لکه‌های طاسی دو راه‌حل است: کاربردهای منظم یا روزانه مانند لوازم آرایشی، داروها و تکه‌های مو. یا راه حل های دائمی مانند خالکوبی و کاشت مو.

گزینه های زیادی وجود دارد، و برخی ممکن است برای سبک زندگی و دلیل ریزش مو منطقی تر از بقیه باشد، بنابراین قبل از شروع هر گونه درمانی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید

چگونه نقاط طاس را بپوشانیم، پنهان کنیم و پنهان کنیم

سبک چیزها متفاوت است

باور کنید یا نه، راه حل برای پنهان کردن برخی از نقاط نازک یا طاس در موهایتان ممکن است به سادگی برخی از تغییرات مدل باشد. همه چیز از نحوه کوتاه کردن موهای شما تا نحوه خشک کردن آنها می تواند بر روی ظاهر لکه های طاسی تأثیر بگذارد. استفاده از سشوار بعد از حمام را در نظر بگیرید تا آن را بهتر کند، یا با آرایشگر خود در مورد تغییرات موهای معمولی خود صحبت کنید.



رشد مجدد مو

مطمئناً آنچه همه می‌خواهند، راهی برای ضربه زدن به «لغو» روی روند طاسی است و فضا را با موهای واقعی پر می‌کند. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به طور بالقوه این کار را انجام دهید، از جمله با مصرف نسخه.


محصولات خوراکی و موضعی مانند فیناستراید هورمون DHT - هورمونی که باعث ریزش مو در آلوپسی آندروژنیک می شود - را مسدود می کند. 


طبق تحقیقات، مصرف فیناستراید به صورت روزانه سطح DHT را تا حدود 70 درصد کاهش می دهد که برای کاهش اثرات طاسی با الگوی مردانه کافی است و حتی در برخی موارد می تواند آن را معکوس کند. 


و مطالعات نشان می دهد که استفاده از ماینوکسیدیل در یک دوره 48 هفته ای منجر به افزایش ضخامت و تعداد کل موها بین 12.7 تا 18.6 درصد می شود. اگر به طور رسمی از طاسی خجالتی هستید، اما قطعا موهای نازکی دارید، ضخامت اضافی ارائه شده توسط ماینوکسیدیل می تواند تفاوت بصری بین طاس و مبدل باشد.


و همه چیز نباید نسخه باشد. اگرچه مسلماً کمتر ثابت شده است، مکمل محبوب نخل اره نیز به مبارزه با سطوح DHT کمک می کند و ممکن است در کنار دارویی مانند فیناستراید موثر باشد. 


به عنوان یک یادداشت، نخل اره ممکن است یک عنصر در شامپوهای خاصی باشد که ممکن است شامل مواردی مانند بیوتین و سایر ترکیبات ضروری نیز باشد. راهنمای ما در شامپو ریزش موی مردانه به دنبال چه چیزی باشید شامل فهرست کاملی از موادی است که باید در شامپو بررسی کنید

امروزه به لطف پیشرفت چشمگیر در حوزه ایمپلنت مو می‌توان به نتایجی طبیعی دست یافت چنانکه اکثر جراحان موهای سالم را چند بار می‌توانند پیوند بزنند. این متد نیاز به کلاه گیس‌های غیرطبیعی را که مردان و زنان در دهه‌های اخیر استفاده می‌کردند را از مرتفع می‌کند. کلینیک کاشت مو هلیا با بهره‌گیری از جدیدترین متدهای کاشت موی جهان آماده ارائه خدمات به شما زیباجویان عزیز است. ما برای انجام روش تکه‌های کوچک گرافت‌های مودار از ناحیه اهداکننده یا بانک موی شما برمی‌داریم و آن‌ها را به ناحیه طاس یا نازک‌شده سرتان انتقال می‌دهیم. کلینیک ما با داشتن تیم‌های پزشکی متخصص، باتجربه، متعهد و حرفه‌ای می‌توانند نتایجی از پیوند مو به نمایش بگذارند که آنقدر طبیعی به نظر برسد که یک آرایشگر یا فرد معمولی نتواند متوجه شود که شما چنین کاری را انجام داده‌اید. شعار نیست! درمان قطعی ریزش مویتان را می‌توانید از ما بخواهید.


آیا طاسی زنانه درمان دارد

الگوی طاسی زنانه چیست؟

برای اکثر زنان، FPHL در سنین میانسالی شروع می شود، هنگامی که یک زن در دهه ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی خود قرار دارد. این بیماری در بعضی از زنان زودتر شروع شده و حالت پیشرونده دارد. این نکته بدین معناست که ریزش مو در صورت عدم رسیدگی و درمان ادامه دار خواهد بود.
خوشبختانه در این فرآیند زنان، مانند برخی از مردان، تمام موهای خود را از دست نمی دهند. البته بدون توجه به درمان الگوی طاسی زنانه ممکن است این عارضه حالت شدید نیز به خود بگیرد.

الگوی طاسی زنانه و درمان آن

طاسی الگوی زنانه شایع ترین نوع ریزش مو در زنان است.

نام های جایگزین

آلوپسی در زنان؛ طاسی - زن؛ ریزش مو در زنان؛ آلوپسی آندروژنتیک در زنان؛ طاسی ارثی یا لاغری در زنان


علل

هر تار مو در یک سوراخ کوچک در پوست به نام فولیکول قرار دارد. به طور کلی، طاسی زمانی رخ می دهد که فولیکول مو به مرور زمان کوچک می شود و در نتیجه موهای کوتاه تر و ظریف تر می شود. در نهایت، فولیکول موهای جدید رشد نمی کند. فولیکول ها زنده می مانند، که نشان می دهد هنوز امکان رشد موهای جدید وجود دارد.


دلیل الگوی طاسی زنانه به خوبی شناخته نشده است، اما ممکن است به موارد زیر مرتبط باشد:


سالخورده

تغییرات در سطح آندروژن ها (هورمون هایی که می توانند ویژگی های مردانه را تحریک کنند)

سابقه خانوادگی طاسی با الگوی مردانه یا زنانه

از دست دادن خون شدید در طول دوره های قاعدگی

برخی داروها، مانند قرص های ضد بارداری خوراکی استروژنیک

علائم

کم پشتی مو با طاسی مردانه متفاوت است. در طاسی الگوی زنانه:


موها عمدتاً در قسمت بالایی و تاج سر نازک می شوند. معمولاً با گشاد شدن از طریق قسمت مرکزی مو شروع می شود. این الگوی ریزش مو به الگوی درخت کریسمس معروف است.

خط موی جلویی به جز رکود معمولی که با گذشت زمان برای همه اتفاق می‌افتد بی‌تأثیر باقی می‌ماند.

ریزش مو به ندرت به طاسی کامل یا تقریباً کامل تبدیل می شود، همانطور که در مردان ممکن است.

اگر علت افزایش آندروژن باشد، موهای سر نازک‌تر می‌شوند در حالی که موهای صورت درشت‌تر هستند.

خارش یا زخم های پوستی روی پوست سر معمولا دیده نمی شود.


امتحانات و تست ها

طاسی الگوی زنانه معمولا بر اساس موارد زیر تشخیص داده می شود:


رد سایر علل ریزش مو، مانند بیماری تیروئید یا کمبود آهن.

ظاهر و الگوی ریزش مو.

سابقه پزشکی شما

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما را از نظر سایر علائم هورمون مردانه (آندروژن) بیش از حد معاینه می کند، مانند:


رشد غیر طبیعی موهای جدید، مانند روی صورت یا بین ناف و ناحیه شرمگاهی

تغییر در دوره های قاعدگی و بزرگ شدن کلیتوریس

آکنه جدید

بیوپسی پوست سر یا آزمایش خون ممکن است برای تشخیص اختلالات پوستی که باعث ریزش مو می شوند استفاده شود.


نگاه کردن به مو با درموسکوپ یا زیر میکروسکوپ ممکن است برای بررسی مشکلات ساختار ساقه مو انجام شود.


رفتار

درمان نشده، ریزش مو در طاسی زنانه دائمی است. در بیشتر موارد، ریزش مو خفیف تا متوسط ​​است. اگر با ظاهر خود راحت هستید نیازی به درمان ندارید.


داروها


تنها دارویی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان طاسی زنانه تایید شده است، ماینوکسیدیل است:


روی پوست سر اعمال می شود.

برای خانم ها محلول 2% یا فوم 5% توصیه می شود.

ماینوکسیدیل ممکن است در حدود 1 از 4 یا 5 زن به رشد مو کمک کند. در بیشتر زنان، ممکن است ریزش مو را کند یا متوقف کند.

شما باید به مدت طولانی به استفاده از این دارو ادامه دهید. ریزش مو با قطع مصرف دوباره شروع می شود. همچنین موهایی که به رشد آنها کمک می کند می ریزند.

اگر ماینوکسیدیل مؤثر نباشد، پزشک ممکن است داروهای دیگری مانند اسپیرونولاکتون، سایمتیدین، قرص‌های ضدبارداری، کتوکونازول و غیره را توصیه کند. در صورت نیاز، ارائه دهنده شما می تواند در مورد این موارد بیشتر به شما بگوید.


کاشت مو


این روش می تواند در زنان موثر باشد:


کسانی که به درمان پزشکی پاسخ خوبی نمی دهند

بدون هیچ بهبود زیبایی قابل توجهی

در طول کاشت مو، شاخه های کوچک مو از مناطقی که مو ضخیم تر است برداشته می شود و در مناطقی که کچل شده اند (پیوند) می شوند. در جایی که مو برداشته می شود ممکن است جای زخم جزئی ایجاد شود. خطر کمی برای عفونت پوست وجود دارد. به احتمال زیاد به پیوندهای زیادی نیاز خواهید داشت که ممکن است گران باشد. با این حال، نتایج اغلب عالی و دائمی هستند.


راه حل های دیگر


بافتن مو، مدل مو یا تغییر در مدل مو می تواند به پنهان کردن ریزش مو و بهبود ظاهر شما کمک کند. این اغلب کم هزینه ترین و ایمن ترین راه برای مقابله با طاسی الگوی زنانه است.


 آنتی آندروژن ها داروهایی که آندروژن‌ها را مهار می‌کنند - هورمون‌های جنسی که به فولیکول‌های مو آسیب می‌زنند یا آن‌ها را از بین می‌برند - ممکن است ریزش مو را در طاسی الگوی زنانه که به عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود، متوقف کنند.



https://www.medicalnewstoday.com/articles/321527