کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق
کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق

مزوتراپی مو چند جلسه است

 حتماً بیش از یک بار در مورد نوع درمانی به نام  مزوتراپی مو شنیده اید . اما شاید در مورد چیستی آن، چگونگی تأثیر آن بر روی مو، چه کاربردی، مزایایی که می تواند ارائه دهد و غیره سؤالاتی داشته باشید. در اینسپاریا، ما می خواهیم تخصص خود را ارائه دهیم تا هرگونه شک و تردیدی که ممکن است در مورد این نوع درمان داشته باشید برطرف کنیم. بالاخره در مورد آن خیلی صحبت شده است، اما چند نفر واقعاً می دانند که شامل چه چیزی می شود؟

مزوتراپی مو به چه معناست؟

مزوتراپی مو MesoHair شامل تحریک زیستی است ، درمانی که سلول‌های مو را از طریق تزریق‌های کوچک که کاملاً بدون درد و زیر جلدی هستند، از نظر بیولوژیکی فعال می‌کند. انقباض فولیکول ها را معکوس می کند و ضخامت و رشد مو را افزایش می دهد.

ریزش مو یا ریزش مو می تواند یک بیماری جدی باشد زمانی که با یک دسته مو در حالی که انگشتان خود را در آن می گذرانید یا بدون کشیدن پوست سر خود مواجه می شوید. همچنین نگرانی شماره یک در میان مردان و زنان در سنگاپور است که با ذکر 42 درصد در میان افراد 40 ساله، از نگرانی های مربوط به وزن پیشی می گیرد.

متأسفانه، اگر نیازهای پوست سر یا موی شما برآورده نشود، هیچ مقداری از درمان های ریزش مو یا شامپوها نمی توانند به نواحی نازک شده روی پوست سر شما آرامش دهند. به عبارت دیگر، مهم است که دلایل ریزش مو را درک کنید و سپس به دنبال درمان حرفه ای برای جلوگیری از ریزش مو باشید تا نتایج قابل مشاهده را ببینید. 

در این مقاله، انواع رایج ریزش مو و اینکه مزوتراپی چگونه به عنوان یک درمان ریزش مو برای کمک به مردان و زنان کارآمد است را بررسی خواهیم کرد.

انواع ریزش مو

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد که همه آنها ممکن است برای کسانی از ما که به دنبال یافتن راه حل هستند گیج کننده باشد. به عبارت ساده، اگر نقاط طاس تازه یا نواحی نازک شده روی پوست سر که قبلا خالی نبودند، پیدا کردید، با ریزش مو مواجه شده اید. دلایل این امر کاملاً عمومی است و ممکن است شامل استرس شدید، عدم تعادل هورمونی، بارداری یا ژنتیک باشد. 

برخی از انواع رایج ریزش مو عبارتند از:

  • آلوپسی آندروژنتیک

آلوپسی آندروژنتیک که به عنوان طاسی با الگوی مردانه یا زنانه نیز شناخته می شود ، همانطور که در نام آن وجود دارد، توسط عوامل ژنتیکی ایجاد می شود. اصطلاح «آندروژنتیک» به افزایش تولید هورمون‌های آندروژن اشاره دارد که ممکن است باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو و نازک شدن نواحی اطراف شقیقه‌ها و تاج سر شود و باعث عقب‌نشینی خط مو شود.

 

  • آلوپسی اینولوشنال

یکی از نشانه های پیری ریزش مو است. برای مردان و زنان بالای 50 سال، دوره بین چرخه معمولی مو از رشد تا مرحله ریزش کوتاه می شود. موهای جدید ممکن است رشد کنند، اما با سرعت کمتر، در حالی که ریزش مو سریعتر و طولانی تر اتفاق می افتد، بنابراین مناطق نازک روی پوست سر شما ایجاد می شود. به این نوع ریزش مو، آلوپسی اینولوشنال می گویند.

  • آلوپسی کششی

 

یکی از علل شایع ریزش مو در بین زنان نسبت به مردان، آلوپسی کششی ناشی از موهای سفت مانند قیطان، دم اسبی یا نان است. با کشیدن مو، به مرور زمان باعث ضعیف شدن فولیکول های مو و شکستگی مو می شود. 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی در واقع درمان تزریقی است که کمترین تهاجم را برای پوست خواهد داشت. در این روش، از محلولی شامل ویتامین‌ها، هورمون‌ها، مواد مغذی و … برای درمان عارضه مربوطه استفاده می‌شود. سلول‌های بنیادی دارای سه لایه به نام‌های اکتودرم، مزودرم و اندودرم هستند. سلول‌های بنیادی اکتودرمی، تشکیل‌دهنده لایه بیرونی پوست (اپیدرم) هستند و سلول‌های مزودرمی، لایه میانی پوست یا درم را می‌سازند. بنابراین همانگونه که از نام مزوتراپی مشخص است، در این روش محلول به لایه میانی پوست تزریق می‌گردد. در لایه میانی پوست، رشته‌های کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید وجود دارند که باعث شادابی، استحکام و کشسانی پوست خواهند شد.

همچنین فولیکول مو در لایه میانی پوست قرار گرفته است. لذا وقتی تزریق در لایه درم پوست صورت گیرد، محلول تقویتی مستقیما به پیاز مو خواهد رسید. لازم است بدانید که برخی مواد و داروها نمی‌توانند از اپیدرم عبور نموده و به فولیکول برسند. به همین دلیل تزریق کمک می‌کند این مانع برداشته شود.

 

مزوتراپی در مقابل پی آر پی

 

مزوتراپی شامل تزریق های سطحی است. آنها معمولا حاوی داروهای رقیق شده مانند ماینوکسیدیل، ویتامین ها، مواد مغذی و فاکتورهای رشد هستند. در حالی که درمان PRP شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت مشتق شده از نمونه خون مشابه به نواحی آسیب دیده پوست سر است.

  • تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و اثربخشی PRP نسبت به مزوتراپی وجود دارد. اگرچه مزوتراپی از سال 1970 وجود داشته است، اما هنوز اطلاعات علمی کافی در مورد قدرت آن وجود ندارد. متخصصان پوست پیشرو PRP را درمانی بسیار موثرتر از مزوتراپی برای مقابله با ریزش مو می دانند.
  • PRP نسبت به مزوتراپی، درمان رشد مجدد مو زمان‌بر و نسبتاً مقرون به صرفه‌تر است.
  • PRP بسیار ایمن و بدون عوارض جانبی است زیرا از پلاکت های مشتق شده از مشتری در این روش استفاده می کند. از سوی دیگر، مزوتراپی از تزریق های سفارشی حاوی مواد مختلف استفاده می کند که ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.
  • بسیاری از تریکولوژیست ها درمان PRP را همراه با روش های کاشت مو برای دستیابی به نتایج مطلوب پیشنهاد می کنند. با این حال، مزوتراپی را رد می کنند.

درمان با سلول های بنیادی در مقابل پی آر پی 

 

سلول های بنیادی از طریق جایگزینی در بهبود بافت های آسیب دیده و ملتهب نقش دارند. این امر محبوبیت اخیر آنها را به عنوان یک روش درمانی همه کاره توضیح می دهد. اجازه دهید تفاوت های کلیدی بین PRP و درمان با سلول های بنیادی برای ریزش مو را در اینجا پیدا کنیم:

  • پلاسمای غنی از پلاکت مورد استفاده در درمان PRP از نمونه خون مشتری منشا می گیرد. در حالی که سلول های بنیادی مشتقاتی هستند که از جنین ها و پاهای غیرقابل دوام تولید شده در آزمایشگاه ها از موی موش و سیب سبز به دست می آیند.
  • از آنجایی که درمان PRP از پلاکت ها و پلاسمای مشتری استفاده می کند، مشکل سازگاری قابل توجهی وجود ندارد. این مورد در مورد درمان با سلول های بنیادی صدق نمی کند زیرا خطر رد نسبتاً بالاتر از PRP است.
  • از آنجایی که درمان PRP شامل تزریق پلاکت‌ها تقریباً بلافاصله پس از فرآیند سانتریفیوژ است، غلظت پلاکت‌های زنده در مخلوط بهینه است. فاصله زمانی بین استخراج، انتقال و قرار دادن سلول های بنیادی ممکن است کیفیت فاکتورهای رشد را به خطر بیندازد و نتایج را تضعیف کند.

مزوتراپی مو چیست و چگونه اعمال می شود؟

مزوتراپی مو تزریق مستقیم ویتامین ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه و گشادکننده های سطحی مورد نیاز برای رشد و نمو مو به پوست سر

مزوتراپی برای پوست سر و مو بسیار موثر است. یکی از محبوب ترین کاربردها در زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می شود.

با این برنامه می توانید با مشکلات زیادی مقابله کنید: تحریک لامپ های غیر فعال، تغذیه فولیکول های مو و از بین بردن شوره سر. مزوتراپی یک روش درمانی مو است که توسط متخصص با تجربه انجام می شود.

تزریق میکرو به استفاده از داروهای خاص حاوی ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای رشد مو و رشد مو کمک می کند.

بسته به مشکل، ترکیب دارویی توسط پزشک انتخاب می شود. قیمت این روش کاملاً با اثر مورد نظر مطابقت دارد. مهم: مزوتراپی بسیاری از مشکلات مو را حل می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.