کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق
کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک پوست و مو هلیا

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی با 15 سال سابقه کاشت موفق

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت مو

مهمترین گام قبل از کاشت موی طبیعی پیدا کردن یک متخصص متبحر است که تخصص او با ایمپلنت مو کاملا مرتبط باشد؛ زیرا بسیاری از عوارض مربوط به پیوند مو، زمانی اتفاق می‌افتد که  فرد داوطلب به پزشکی که تخصص غیرمرتبط دارد؛ مراجعه می‌کند. گام بعدی قبل از کاشت مو طبیعی این است که بررسی کنید آیا کاندید مناسبی برای ایمپلنت مو هستید یا خیر؟ پزشک متخصص زیبایی با بررسی وضعیت سلامت شما و بررسی وضعیت پوست و موی شما این مورد را تعیین می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های کاندیداهای مناسب پیوند مو عبارتند از:
  •   داشتن سن بالای ۲۷ سال
  • داشتن بانک موی پرپشت
  •   سلامت پوست
  •  عدم ابتلا به بیماری‌های هورمونی و دیابت
  •   نداشتن مشکلات خونی مانند عدم انعقاد خون
  •  عدم مصرف مواد مخدر و دخانیات
  •   عدم ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند ایدز و هپاتیت
  •  مشخص بودن الگوی ریزش مو
  •  عدم ابتلا به فشار خون
  •  عدم ابتلا به مشکلات هورمونی مانند مشکلات مربوط به غده تیروئید


پزشک جراح بعد از بررسی کامل وضعیت سلامت فرد مجوز ترمیم مو را صادر می‌کند. متخصص زیبایی لیست نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت مو طبیعی را در اختیار  زیبا جو قرار می‌دهد و زیباجو باید مو به مو تمامی توصیه‌ها را برای روند بهتر پیوند مو انجام دهد.


 نکات مراقبتی مهم قبل از کاشت مو طبیعی


افراد مصرف کننده داروهای رقیق کننده خون باید قبل از انجام کاشت مو طبیعی، پزشک خود را در جریان قرار دهند.  داروهای رقیق کننده خون جزو عوامل بازدارنده جراحی هستند؛ آسپرین، وارفارین، هپارین، کومادین و پالویکس جزئی از این داروها هستند. حداقل دو هفته قبل از انجام پیوند مو مصرف این داروها باید قطع شود.


افراد مبتلا به پرفشاری خون و آریتمی قلب ممکن است داروهای مسدودکننده گیرنده آدرنرژیک بتا مصرف کنند؛ این افراد قبل از انجام کاشت مو طبیعی باید پزشک خود را در جریان قرار دهند؛ ممکن است پزشک جایگزینی برای این داروها در نظر بگیرد. پروپرانولول، بیزوپرولول و متوپرولول بخشی از این داروها هستند.  مصرف مکمل‌هایی که حاوی ویتامین b و E  هستند؛ حدود یک هفته قبل از عمل ممنوع است.


کورتون‌ها و داروهای ضد التهاب استروئیدی حدود یک هفته قبل از عمل نباید مصرف شوند؛ ممکن است پزشک متخصص برای کنترل التهاب، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را تجویز کند؛ البته ممکن است پزشک تشخیص دهد که داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی نیز نباید مصرف شوند.


حداقل دو هفته قبل از کاشت مو طبیعی فرد باید مصرف دخانیات را به صفر برساند؛ در غیر این صورت به سبب تنگ شدن رگ‌های خونی و کاهش انتقال جریان خون به پوست سر احتمال عفونت و کبودی پس از عمل بسیار بالا است.


برخی از مراقبت‌های قبل از عمل با توجه به شیوه انجام پیوند مو متفاوت است؛ به عنوان مثال در برخی از روش‌ها ناحیه اهدا کننده باید تراشیده شود و در برخی از روش‌ها نیازی به تراشیده شدن موی سر وجود ندارد؛ جراح زیبایی با توجه به تکنیکی که انتخاب می‌کند مراقبت‌های لازم را به زیباجو گوشزد می‌کند.

 

بایدها و نبایدهای کاشت مو

توصیه های مهم بعد از کاشت مو


  مهم‌ترین روش‌های مراقبتی بعد از کاشت مو طبیعی عبارتند از:


1-هفته اول بعد از پیوند مو در هنگام خوابیدن چند بالش در زیر سر خود قرار دهید. خوابیدن به این روش تورم را کم می‌کند؛ البته برخی از افراد ممکن است به زمان کوتاه‌تری و برخی به زمان بلندتری برای کاهش تورم نیاز داشته باشند که این زمان به تکنیک عمل، مهارت پزشک و وضعیت جسمانی فرد بستگی دارد.


2-برای کاهش تورم می‌توان از کمپرس یخ  استفاده کرد و آن را دقیقاً بالای ابروها قرار داد.‌


3-در هنگام شستن موها باید دقت زیادی کرد. فشار آب روی موهای سر باید کاملاً ملایم باشد، از شامپوهای مخصوص کاشت مو استفاده شود، سه تا 4 روز بعد از کاشت می‌توان حمام کرد.


4-در صورت احساس خارش در سر به هیچ عنوان سر را خارش ندهید. از داروهای موضعی ضد خارش به آرامی روی پوست سر استفاده کنید.


5-در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید و در هنگام بیرون رفتن از کلاه‌های گشاد که روی پوست سر فشار وارد نمی‌کنند؛ استفاده کنید.


6-از شنا کردن و غواصی کردن حداقل یک ماه دوری کنید.


7-برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید.‌


معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران


 اهمیت انتخاب کلینیک خوب برای کاشت مو بسیار زیاد است؛ زیرا بی‌توجهی به انتخاب کلینیک می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد‌. افرادی که بعد از پیوند مو به عفونت مبتلا شده‌اند و فولیکول‌های کاشته شده آنها رشد زیادی نداشته است؛ به کلینیک‌های غیر معتبر مراجعه کرده‌اند. فرایند کاشت مو طبیعی در کلینیک های معتبر با دقت بسیار زیاد انجام می‌شود و بروزترین تجهیزات برای کاشت انتخاب می‌شود؛ به همین سبب نتایج کاشت موی طبیعی بسیار طبیعی است و فرد برای همیشه صاحب موهای پرپشت و ضخیم خواهد شد. کلینیک کاشت موی هلیا یکی از کلینیک‌های بسیار معتبر ایمپلنت مو است که زیر نظر دکتر حمیدرضا خراسانی پیوند مو انجام می‌شود و سطح رضایتمندی مراجعان به این کلینیک بسیار بالا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.